بازگشت

گفتگو با نمایندگی کد 625 تبریز به مدیریت آقای امینی

موضوع: اخبار داخلی رنا

تجاری سازی قطعات اقدام موثر رنا برای توسعه کسب و کار نمایندگی ها

ارتباط کشورهای بین شرق آسیا با کشورهای اروپایی از طریق ایران بسیار مقرون به صرفه است به نحوی که بسیاری از این کشورها به دنبال آن هستند تا چنین روابطی را از طریق ایران برقرار کنند. جاده ترانزیت تبریز به عنوان شاهراه اصلی عبور کامیون ها می باشد که از مرزهای غربی ایران عبور میکنند. در حال حاضردر این جاده سالانه بیش از 300 هزار دستگاه کامیون تردد میکند. طبیعتاَ با حجم بالای تردد این کامیونها تعدادی از آنها نیاز به دریافت خدمات و تعمیرات دارند. نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش سایپادیزل در این مسیر به مدیریت آقای علی امینی که به طور کاملاَ خانوادگی اداره می‌شود، مسئولیت ارائه خدمات به دارندگان محصوات سایپادیزل را بر عهده دارد.

جناب آقای امینی لطفا از سابقه خودر درامر قطعات و خودرو سنگین بفرمایید؟

از سال 55 مشغول به تامین و توزیع قطعات یدکی ولوو بودم و به خاطر علاقه زیادی که به خودروهای سنگین به خصوص ولوو داشتم نمایندگی شرکت سایپادیزل و خدمات فنی رنا را در سال 80 تاسیس کردم و از آن زمان نیز ارائه خدمات را در کنار توزیع قطعات یدکی آغاز کردم. همین علاقه به فرزندانم هم منتقل شد به طوری که آنها در این نمایندگی مشغول به کار هستند و وظایف اصلی نمایندگی بر دوش آنها می باشد. البته تا سالهای قبل تعداد بالایی پذیرش داشتیم و وضعیت کسب و کار مناسب بود ولی در حال حاضر با پذیرش روزانه حدود 5 دستگاه به کار خود ادامه می دهیم. قابل ذکر است که نمایندگی ما ظرفیت پذیرش 30 دستگاه در روز را داراست.

نظرتان در مورد داخلی سازی قطعات و بسته بندی جدید رنا چیست؟

از اقداماتی که اخیرا در شرکت رنا صورت گرفته است می توان به عنوان نقطه عطف شرکت پس از دوران تحریم نام برد. داخلی سازی قطعات که تا به حال در هیچ یک از شرکت های ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودروهای تجاری اتفاق نیوفتاده بود در چند ماه اخیر شاهد آن بودیم که با درایت و جسارت مدیریت جدید شرکت رنا اتفاق افتاده است. عرضه قطعات در بسته بندی یکپارچه که نشان از کیفیت بالا قطعات برای مشتریان را دارد می تواند به عنوان بزرگترین تبلیغات در بین مشتریان باشد. همچنین قدرت شرکت خدمات فنی رنا در حضور در نمایشگاهها و برگزاری دوره آموزشی ویژه تعمیرکاران جای تحسین دارد.

علت کم شدن پذیرش در چیست؟

مهمترین دلیل آن را می توان وضیعت رکود بازار دانست. تردد کامیونها ارتباط مستقیم با وضعیت کسب و کار جامعه دارد به طوری که با کمتر شدن واردات و صادرات تردد خودروها نیز کمتر شده ودر نتیجه استهلاک تعمیرات پایین می آید. یکی دیگر از موارد می توان به تامین قطعات یدکی توسط افرادی که از مبادی قانونی قطعه وارد نمی کنند اشاره کرد که متاسفانه قطعات با کیفیت پایین در بازار ارائه می کنند و مشتریان به خاطر قیمت ارزان آن به سمت قطعات بی کیفیت سوق پیدا می کنند.

بــا توجه به ارائه خدمــات در دوران گارانتي، چه اقداماتی در خصوص مراجعه به نمایندگی در زمان وارانتي انجام می دهید؟

مشتری که به نمایندگیهای مجاز مراجعه میکند انتظار دارد خدمات بهتري نســبت بــه تعميرگاههاي متفرقه دريافت كند و ما به عنوان نمایندگی شرکت خدمات فنی رنا خود را موظف می دانیم تمام خواسته های مشتری را برآورده کنیم البته در حد توان. گاهاَ مشاهده میشود مشتریان واقعا انتظار نابجایی دارند که سعی میشود او را قانع کنیم. بیشتر خودروهایی که به ما مراجعه میکنند وارانتی هستند. اين چرخــه حاصل تخصصي بودن تعميــرات، شرایط پرداخت مناسب و كيفي بودن خدمات ما ميباشــد. استفاده از روشهاي استاندارد و ابزار مخصوص در تعمير خودرو يكي از روشهايي اسـت كه علاوه بـر بالا بردن كيفيت خدمات، رضايت مشتريان را هم درپي دارد. ما در این نمایندگی از تکنسین های فنی و با تجربه بهره می بریم و این شاخصه مهم در امر خدمات می باشد.

الویت شما در ارائه خدمات به مشتریان در چیست؟

بعد از رضای خدا اولین الویت ما رضایت مشتری است.  ما از تمام شهرهای ایران و همچنین کشورهای اطراف که به ایران سفر می کنند مشتری خاص خود را داریم. مشتری که یکبار به نمایندگی مراجعه می‌کند امکان ندارد که مسیرش از این جاده باشد و به ما مراجعه نکند. طوری با مشتری رفتار می کنیم که او از نمایندگی راضی خارج شود. احترام به مشـتري اصل بنيادين درنمايندگي اسـت. همچنین سرلوحه کار ما درستکاری در ارتباط با مشتری است. راننده ها قشر زحمت کش هستند و احترام به او در این نمایندگی حرف اول و آخر را می‌زند. گاهاَ مشتری به ما مراجعه می کند و از ما میخواهد که قطعه ای که خودش از بازار تهیه کرده است را استفاده کنیم ولی ما به علت تقلبی بودن و احتمال آسیب زدن به خودرو از این کار استقبال نمی کنیم و تفاوت قطعه اصلی با فرعی را برای وی تشریح می کنیم.

فرمودید کشورهای اطراف، چطور به آنها خدمات ارائه می دهید؟

رانندگان ترانزیتی که به ایران سفر می کنند اگر به نمایندگی ما مراجعه کرده باشد مشتریان دیگر را به اینجا می فرستند. همچنین در کشور ارمنستان افرادی وجود دارند که با ما در ارتباط هستند و درصورت بروز خرابی خودرو که آنجا قابل حل نباشد با ما تماس می‌گیرند و ما هم در صورت نیاز قطعه برای آنها قطعه ارسال میکنیم و اگر هم با قطعه مشکلشان حل نشد نیروهای مجرب خود را به آنجا اعزام می کنیم تا در سریعترین زمان ممکن نسبت به ارائه خدمات اقدام کرده باشیم تا نام  و برند سایپادیزل و رنا را پرآوازه تر کرده باشیم.

چه خدماتی برای رضایت مشتری ارائه می دهید؟

راضی نگه داشتن مشتری در هر شغل و پیشه ای ترفندهای خاص خود را می طلبد. آبروی نمایندگی در گرو درستکاری است در همین راستا تمام قطعات اساسی که نیاز به تعویض داشته باشد در حضور مشتری تعویض می شود. امداد خودرو ما مجهز به جرثقیل می باشد تا خودروهایی که در جاده مانده‌اند را با جرثقیل خود به محل نمایندگی اعزام کنیم که این کار فقط در نمایندگی ما صورت می‌گیرد. وقتي هم مشــتري به نمايندگــي مراجعه ميكند پذيرشگر نمايندگي با دقت به اظهاراتش گوش ميدهد تــا طبق خواســته او تعميرات انجام شــود. اگرهم نياز بــه تعمير قطعــه يا بخش ديگري از خودرو باشــد با او تماس ميگيريم و با موافقت خودش نسبت به تعميرات اقــدام ميكنيــم تا هزينــه اضافه به مشــتري تحميل نشود. همچنین در پرداخت هزینه ها با مشتری کنار میاییم تا به هرصورت که توانست هزینه ها را پرداخت کند. صرف نهار برای مشتریان که پذیرش شده است رایگان است و محل استراحت آنها فراهم شده است. همچنین قصد داریم یک شعبه از نمایندگی در کنار پایانه مرکزی راه اندازی کنیم تا مشتریان دسترسی بهتر به نمایندگی خدمات پس از فروش سایپادیزل داشته باشند البته این کار منوط به موافقت شرکت خدمات فنی رنا و رونق کسب و کار می باشد.

تامین به موقع قطعات یدکی مهمترین عامل در امر رضایت مشتری است، چطور در این زمینه عمل میکنید؟

 در تامین قطعات مشکل خاصی نداریم ما سعی میکنیم تمامی نیازهای قطعات خودر ا از شرکت رنا تهیه کنیم به طوریکه چندین سال رتبه اول خرید بودیم و خرید ما به گونه ای بود که به تمام همکاران هم قطعه توزیع می کردیم در واقع فروشگاه قطعات ما به اندازه خدمات تعمیرگاهی فعالیت میکند. ولی در صورتی که شرکت قطعه را تامین نکند مجبور هستیم از بازار و یا کانالهای دیگر تهیه کنیم تا مشتری را راضی نگه داریم. برای ماندن در سطح اول باید تامین قطعات در الویت باشد.

وحرف آخر...

امیدواریم با رویکرد جدید شرکت خدمات فنی رنا و با درایت مدیران به روزهای اوج رنا برگردیم.

 



بازگشت