SimpleHtml

تاريخچه
شرکت رنا در سال 1336 و با سرمایه اولیه ده میلیون ریال به مدت نامحدود شروع بکار کرد. فعالیت اصلی شرکت در ابتدا ورود کامیون و ماشین آلات کشاورزی بوده است. بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، شرکت رنا تحت پوشش وزارت صنایع سنگین قرار گرفت اما در سال 1362 با توجه به زمينه فعالیت شرکت، به وزارت بازرگانی به صورت وکالتی واگذار گردید. در سال 1370 بنا به توافق دو وزارتخانه ، شرکت رنا برای دومین بار تحت پوشش وزارت صنایع و معادن ایران قرار گرفت.
فعالیت شرکت بنا بر اصلاحیه صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده در مورخ 22/8/1373 به ورود کامیون ولوو، وانت نیسان و هر نوع خودروی سبک و سنگین دیگر، ماشین آلات صنعتی و کشاورزی و واردات و فروش لوازم یدکی و همچنین سرمایه گذاری در زمینه ساخت، تهیه و توزیع قطعات در داخل کشور مبدل گردید. نام شرکت از سال 76 از شركت رنا به شرکت خدمات فنی رنا تغییر یافت و در سال 1379 به موجب قرارداد شماره 3106/79 سهام آن به صورت 100% از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به شرکت سایپا دیزل واگذار گردید.
هدف شرکت سایپا دیزل از خرید شرکت خدمات فنی رنا ارائه خدمات پس از فروش به محصولات تولیدی آن شركت بود. در حال حاضر شرکت خدمات فنی رنا با همين رسالت در زمینه ارائه خدمات تعميراتي و تامين قطعات يدكي براي خودروهاي تولیدي شركت سایپا دیزل در دوران گارانتی و وارانتی فعالیت دارد. در اين راستا شركت خدمات فني رنا از طريق شبكه سازي براي پشتيباني مشتريان در كليه نقاط كشور نمايندگي هاي مجاز را ايجاد نموده است و تعميرگاه مركزي خود را جهت الگوسازي خدمات ويژه به مشتريان ايجاد و تجهيز نموده است. همچنين اين شركت عهدهدار مسئوليت تهيه و توزيع كليه قطعات يدكي موردنياز در دوران گارانتي و وارانتي براي محصولات شركت سايپاديزل ميباشد.
شرکت خدمات فني رنا با شرکتهاي سایپادیزل، ولوو از كشور سوئد ، رنو از كشور فرانسه، دانگ فنگ و يوتانگ از كشور چين ارتباط داشته و بعنوان شریک تجاری در داخل ایران با آنها همکاری مینمايد. مشتريان اين شركت كليه صاحبان حقيقي و حقوقي خودروهاي توليدي شركت سايپاديزل كه  متقاضي تامين قطعه و يا دريافت خدمات تعميراتي ميباشند، هستند.
شركت رنا به منظور ارتقاء كيفي خدمات، حفظ محيط زيست و رعايت الزامات قانوني، ارتقاء ايمني محيط كار و توسعه منابع انساني و نيز بهبود فرايند رسيدگي به شكايات، اقدام به استقرار و نگهداري سيستم هاي مديريت ايزو 9001 از سال 1385 ، ايزو 14001 از سال 1386 ، استاندار آموزشي ايزو10015 ازسال 1389 و استاندارد رسيدگي به شكايات مشتريان ايزو10002 از سال 1390 نمود.