SimpleHtml

1- نظرات نمايندگيها در خصوص عملكرد شركت رنا چگونه دريافت مي شود؟

از طريق پرسشنامه كه به شرح اقدام مي گردد:

پرسشنامه سنجش رضايت نمايندگيها براساس شناسايي نيازها و انتظارات نمايندگيهاي مجاز شركت رنا تهيه شده است.به اين منظور درسال 85 بابرگزاري جلسات مشترك با نمايندگيها، ابتدا نقطه نظرات آنها دريافت گرديد،سپس با دسته بندي موضوعات براساس هريك از واحدهاي سازمان، پرسشنامه ارزيابي رضايت نمايندگيها تدوين شد.به منظور حصول اطمينان از مطابقت آن با آخرين وضعيت فرآيندها و نحوه تعامل شركت با نمايندگيها، هرساله قبل از توزيع پرسشنامه، كفايت موارد از واحدها نظرسنجي و در صورت نياز بازنگري مي شود.پس از تكميل و جمع آوري پرسشنامه ها نتايج آن استخراج شده، مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته و گزارش ساليانه تهيه مي شود.

           2-ارتباط مشتري با شركت رنا از چه كانالهايي مقدور مي باشد:

       1-2-تماس با مدير عامل:

             نشاني و صندوق پستي: كيلومتر 11 جاده مخصوص كرج صندوق پستي: 13895-313

            پست الكترونيكي: e-mail:info@rena.ir

           تلفن: :4-02144901761

         نمابر:

            2-2- شكايات و پيشنهادات:

            1-2-2- تلفن: 44987680 021- 44987420 021

            2-2-2- سيستم شكايات موجود در نمايندگيها

            3-2-2- مراجعه حضوري به واحد شكايات: تهران كيلومتر 19 جاده مخصوص كرج اداره امور مشتريان

            4-2-2- سايت رسمي رنا  : Web:www.rena.ir

            3-2-نظر سنجي از مشتريان:

           1-3-2- شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران

           2-3-2- مركز نظر سنجي شركت رنا : اداره بازخورد مشتريان به فراخور موضوعات مختلف مورد درخواست واحدهاي عملياتي و از طريق                                  تماس تلفني با مشتريان اقدام به جمع آوري ديدگاه ها و نظرات آن ها مي نمايد.

         3-3-2- سايت رسمي رنا: : Web:www.rena.ir

         4-2- ساير كانالهاي ارتباطي مشتريان با رنا:

         مشتري مي تواند از طريق سايت رسمي رنا – پيامك و بخش نامه هاي منتشر شده به نمايندگيها از آخرين اخبار و اطلاعيه هاي رنا مطلع  شود.

          3-در صورت بروز ایرادات کیفی در خصوص قطعات ( فیلترها و روانکار ها.....) موارد از چه طریقی باید اطلاع رسانی گردد ؟

         در صورت بروز هر گونه ایرا د کیفی در خصوص موضوعات ذکر شده ، موارد به همراه تصاویر و ذکر دلایل به صورت مکتوب به واحد استراتژي   و تضمين كيفيت  اعلام گردد تا موارد در دست بررسی قرار گیرد

 

4-در صورت عدم انجام فراخوان های اجباری ، چه تبعاتی برای نمایندگی بوجود خواهد آمد ؟

در صورت مراجعه خودرو مشمول فراخوان به نمایندگی و عدم انجام فراخوان مربوطه ، در صورتی که دلایل عدم انجام به صورت مکتوب اعلام نگردد ، عواقب و خسارت احتمالی در خصوص شکایت و خرابی قطعات مرتبط، بر عهده نمایندگی خواهد بود

5-شرایط و مراحل صدور دفترچه المثنی چگونه است؟

 

توجه : صدور دفترچه المثنی فقط در شرایطی امکان پذیر است که سرویس های ادواری (اجباری) خودرو در شبکه نمایندگی های شرکت خدمات فنی رنا انجام شده باشد.مراحل صدور دفترچه: 1- مراجعه به نمایندگی های مجاز یا دفتر مرکزی رنا واحد کلیم و گارانتی واقع در کیلومتر 19 جاده مخصوص کرج - شماره های تماس : 19-44987510-021 2- همراه داشتن اصل و کپی کارت ماشین و یا سند مالکیت و یا کارت ضمانت خودرو 3- تکمیل نمودن فرم درخواست دفترچه المثنی برای مراجعه کنندگان به دفتر مرکزی و یا ارسال درخواست به صورت مکتوب توسط نمایندگی ها به دفتر مرکزی4- دریافت شماره نامه 7 روز پس از تکمیل فرم ، از طریق برقراری تماس تلفنی 5- حضور در اداره تحویل شرکت سایپا دیزل جهت دریافت دفترچه المثنی

 

6-آیا خدمات تعمیراتی ارائه شده به مشتریان در (دوران گارانتی و وارانتی) توسط شبکه نمایندگی های خدمات پس از فروش دارای گارانتی (ضمانت) می باشد؟

بله ، کلیه موارد 2 ماه یا 3000 کیلومتر دارای ضمانت می باشد.

 

7-آیا تمامی محصولات تولیدی سایپا دیزل دارای سرویس های ادواری (اجباری) می باشد؟ جهت اطلاع از این سرویس ها چه باید کرد؟

بله ، تمامی محصولات دارای سرویس های ادواری (اجباری) می باشند ، جهت آگاهی به دفترچه "ضمانتنامه و سرویس" که هنگام تحویل خودرو در اختیار مشتریان قرار می گیرد ، مراجعه گردد .

 

8-محصولات تولیدی سایپا دیزل چقدر گارانتی دارد؟

تنوع گارانتی محصولات بر اساس نوع محصول متفاوت می باشد ، جهت آگاهی به دفترچه "ضمانتنامه وسرویس" و یا برگه ضمانت خودرو که هنگام تحویل خودرو در اختیار مشتریان قرار می گیرد ، مراجعه گردد

 

9-آیا رنگ خودرو دارای گارانتی (ضمانت ) می باشد ؟ با چه شرایطی؟

بله، رنگ خودرو در مواردی نظیر متورم شدن، پوسته شدن، ترک خوردن، رنگ پریدگی یا لکه کردن به دلیل عدم کیفیت مناسب؛توسط شرکت سایپا دیزل به مدت 18 ماه از تاریخ تحویل خودرو ضمانت می گردد.

 

10-شرط اولیه تحت پوشش گارانتی قرار گرفتن محصولات تولیدی شرکت سایپا دیزل چیست؟

شرط اولیه تحت پوشش گارانتی قرار گرفتن انجام سرویسهای دورهای در زمانها و کیلومتر کارکردهای قید شده در دفترچه گارانتی صرفاً توسط نمایندگان مجاز شرکت خدمات فنی رنا میباشد . بدیهی است عدم انجام سرویسهای دورهای در زمان و کیلومتر کارکرد مندرج در دفترچه گارانتی توسط مالک، موجب لغو گارانتی کل خودرو میگردد. سرویسهای دورهای برای هر خودرو متفاوت بوده و نحوه انجام آنها نیز متفاوت می باشد.

 

11-در چه مواردی کل خودرو از گارانتی خارج می شود ؟

- خارج شدن از محدوده های زمانی وکیلومتری تعیین شده در دفترچه ضمانتنامه یا برگه ضمانت خودرو - در صورتیکه سرویسهای دوره ای تعیین شده خودرو در زمان مقرر و کیلومتر تعیین شده انجام نشده باشد.- در صورتیکه سیستم کیلومتر شمار (سیم کیلومتر یا صفحه کیلومتر) دستکاری و تشخیص مسافت طی شده امکان پذیر نباشد .

 

12-چه عواملی موجب خارج از گارانتی شدن بخشی از قظعات یا مجموعه های خودرو می شود؟

- درصورت وقوع هر یک از عوامل تنها قطعات تحت تاثیر آن عامل از امتیاز گارانتی بی بهره می شوند و گارانتی سایر قطعات همچنان باقی خواهد ماند.- استفاده از مواد مصرفی (روغن، واسکازین، فیلتر، گاز کولر و ...) که از منابع خارجی که مورد تائید شرکت خدمات فنی رنا نباشد. - عدم تعویض رو انکارها و سیالات و فیلترهای مربوطه خودرو در نمایندگیهای مجاز شرکت رنا برای خودروهایی که در دفترچه گارانتی آنها این امر مورد اشاره قرار گرفته است - اعمال بار بیش از حد به خودرو یا هر یک از قطعات آن (تحمیل دور بالا به موتور برای مدت طولانی، استارت زدن بیش از حد، استفاده از خودرو در شرایط کاری غیر عادی، حمل بار با وزن بیش از حد مجاز و ...) با بررسی نسبت میزان استهلاک به کیلومتر کارکرد خودرو و توجه به سایر شواهد می توان به وقوع احتمالی این موارد پی برد.- تغییر کاربری خودرو و یا مجموعه های وابسته به آن به غیر از شرایط استاندارد تحویلی - شرایط نامناسب نگهداری: مواقعی که خسارات بر اثر نگهداری غلط و استفاده غیر اصولی از خودرو و یا ناشی از بار زیاد حتی موقتی یا خطای راننده باشد.- هرگونه تغییر یا دستکاری در قطعات که موجب تغییر شرایط کار و اعمال بار اضافی به خودرو گردد- عیوب حاصله از سرویس یا تعمیرات انجام شده در خارج از شبکه نمایندگیهای شرکت خدمات فنی رنا- استفاده از قطعات غیراستاندارد که مورد تایید شرکت خدمات فنی رنا نباشد.- استفاده از قطعات غیراستاندارد که موجب بروز نقص فنی در خودرو گردد.- تصادفات، بلایای طبیعی، سرقت، آتش سوزی و هرگونه تخریب با عامل بیرونی.- استهلاک معمولی قطعات داخلی نظیر تودوزی، روکشهای صندلی، موکت کف جزء تعهدات گارانتی شرکت خدمات فنی رنا نمی باشد.- عدم توجه به علائم و چراغهای هشدار دهنده و ادامه دادن به رانندگی- تغییرات در هر یک از اجزاء که مورد تائید کارخانه سازنده نباشد.- فرسودگی و شکستگی و تعمیرات عادی (موارد اشاره شده در دفترچه گارانتی)- عدم رعایت شرایط سرویس و نگهداری در بعضی از قطعات (گریس کاری و روغن کاری مطابق با مندرجات دفترچه راهنمای خودرو)

 

13-چه قطعاتی مشمول شرایط گارانتی نمی باشند؟

قطعات مصرفی به شرح ذیل مشمول شرایط گارانتی نمی باشند:فیلتر ها ، تیغه برف پاک کن ، تسمه ها ، لنت ترمز ، روغن ها، خنک کننده ها ، فیوزها، روانکار ها و گریس، صفحه کلاچ ، منبع اگزوز ، لامپ ها

 

14-اگر به هر دلیلی دسترسی به نماینده نداشته باشم و خودرو در دوران گارانتی قرار داشته باشد آیا می توانم شخصاً قطعه را بازکرده و جهت تعمیر به نمایندگی بیاورم و یا شخصاً اقدام به تعمیر ویا تعویض قطعه نموده و هزینه آن را از نمایندگی دریافت نمایم ؟

هرگونه تعمیرات و یا دستکاری قطعات در طول دوران گارانتی منجر به خروج آن قطعه و یا مجموعه از گارانتی می گردد و در این گونه موارد فقط می بایست با امداد خودرو شرکت خدمات فنی رنا تماس حاصل نمائید

 

15-شرایط دریافت هزینه جرثقیل چگونه می باشد؟

هزینه جرثقیل تا نزدیک ترین نمایندگی به شرط وجود بارنامه و داشتن شرایط گارانتی خودرو و خدمت ارائه شده از نظر زمانی و کیلومتری پرداخت می گردد، همچنین می بایست پس از تائید کلیم فاکتور جرثقیل همراه با نامه ای از طریق نمایندگی مجاز جهت اخذ هزینه حمل به اداره گارانتی دفتر مرکزی رنا داده شود . جهت اطلاع بیشتر در این خصوص قبل از انجام هر کاری از نمایندگی و یا اداره گارانتی دفتر مرکزی رنا استعلام بعمل آید .

 

16-تعمیرات و تنظیمات عادی که مشمول گارانتی نمی شود کدام است ؟

- تنظیم سوپاپ ، همچنین تعمیر و تنظیم انژکتورها و پمپ سوخت رسانی - تنظیم و تعمیر اساسی سیستم باد مانند شیر فرمان تریلر ، شیر کنترل بار و غیره - محور ها و قطعات مربوط به چرخ - ارتعاشات ، صدای غیر عادی ، نشتی از لوله ها ، صدا های غیر طبیعی ، مهره ها و لوله های شل شده و اتصالات الکتریکی که هنگام حرکت خودرو ممکن است دچار اشکال شوند .

17-در صورت عدم انجام سرویس و تعمیر مجموعه ای از خودرو (به عنوان مثال : موتور ) ، آیا بعد از تعمیرات در صورت انجام سرویس ها مطابق ضوابط مجموعه تعمیری شامل گارانتی می باشد؟

بلی-در صورت انجام تعمیرات در نمایندگی های شرکت خدمات فنی رنا و در صورت رعایت ضوابط انجام سرویس ها مطابق دستورالعمل های موجود در دفترچه خودرو،مجموعه تعمیر شده تحت شذایط گارانتی مطابق ضوابط قرار می گیرد.

 

18-آیا انجام تعمیرات در نمایندگی های مجاز شرکت خدمات فنی رنا گارانتی دارد؟

بلی-در صورت انجام تعمیرات در نمایندگی های مجاز شرکت خدمات فنی رنا در صورت رعایت ضوابط انجام سرویس ها مطابق دفترچه خودرو خدمات مذکور به مدت دو(2) ماه و یا 3000 کیلومتر تضمین می گردد.

 

19-آیا خرید قطعات از نمایندگی های مجاز شرکت خدمات فنی رنا شامل گارانتی می باشد؟

بلی-در صورت خرید قطعات از نمایندگی های مجاز شرکت خدمات فنی رنا و رعایت ضوابط انجام سرویس های مطابق دفترچه خودرو و قطعات مذکور به مدت 9 ماه ضمانت دارد.

 

20-در صورت وجود هرگونه اختلاف نظر بین مشتریان و نمایندگی های شرکت خدمات فنی رنا و یا هرگونه ابهام،مشتریان به کدام اداره می بایست مراجعه کنند؟

محل مراجعه مشتریان به منظور پیگیری هرگونه درخواست در صورت عدم نتیجه گیری از سوی نمایندگی ها،"اداره امور مشتریان" می باشد.

21-اتورایز ولوو چیست؟

نمایندگانی که بر اساس استاندارد شرکت ولوو سوئد ارزیابی شده و موفق به اخذ این استاندارد شده اند و اجازه تعمیرات در سطوح گارانتی, وارانتی, سرویسهای ادواری و .... خودروهای ولوو را دارند.