شرکت خدمات فنی رنا در سال 1336 و با سرمایه اولیه ده میلیون ریال به مدت نامحدود شروع بکار کرد. فعالیت اصلی شرکت در ابتدا ورود کامیون و ماشین آلات کشاورزی بوده است. بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، شرکت رنا تحت پوشش وزارت صنایع سنگین قرار گرفت اما در سال 1362 با توجه به زمينه فعالیت شرکت، به وزارت بازرگانی به صورت وکالتی واگذار گردید. در سال 1370 بنا به توافق دو وزارتخانه ، شرکت رنا برای دومین بار تحت پوشش وزارت صنایع و معادن ایران قرار گرفت.
فعالیت شرکت بنا بر اصلاحیه صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده در مورخ 22/8/1373 به ورود کامیون ولوو، وانت نیسان و هر نوع خودروی سبک و سنگین دیگر، ماشین آلات صنعتی و کشاورزی و واردات و فروش لوازم یدکی و همچنین سرمایه گذاری در زمینه ساخت، تهیه و توزیع قطعات در داخل کشور مبدل گردید. نام شرکت از سال 76 از شركت رنا به شرکت خدمات فنی رنا تغییر یافت و در سال 1379 به موجب قرارداد شماره 3106/79 سهام آن به صورت 100% از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به شرکت سایپا دیزل واگذار گردید.
هدف شرکت سایپا دیزل از خرید شرکت خدمات فنی رنا ارائه خدمات پس از فروش به محصولات تولیدی آن شركت بود. در حال حاضر شرکت خدمات فنی رنا با همين رسالت در زمینه ارائه خدمات تعميراتي و تامين قطعات يدكي براي خودروهاي تولیدي شركت سایپا دیزل در دوران گارانتی و وارانتی فعالیت دارد. در اين راستا شركت خدمات فني رنا از طريق شبكه سازي براي پشتيباني مشتريان در كليه نقاط كشور نمايندگي هاي مجاز را ايجاد نموده است و تعميرگاه مركزي خود را جهت الگوسازي خدمات ويژه به مشتريان ايجاد و تجهيز نموده است. همچنين اين شركت عهدهدار مسئوليت تهيه و توزيع كليه قطعات يدكي موردنياز در دوران گارانتي و وارانتي براي محصولات شركت سايپاديزل ميباشد.
شرکت خدمات فني رنا با شرکتهاي سایپادیزل، ولوو از كشور سوئد ، رنو از كشور فرانسه، دانگ فنگ و يوتانگ از كشور چين ارتباط داشته و بعنوان شریک تجاری در داخل ایران با آنها همکاری میکند. مشتريان اين شركت كليه صاحبان حقيقي و حقوقي خودروهاي توليدي شركت سايپاديزل متقاضي كه تامين قطعه و يا دريافت خدمات تعميراتي مراجعه ميباشند.
شرکت خدمات فني رنا برای آنکه بتواند بر اساس راهبرد ها و راهکارهای تعريف شده خود حرکت کند و درک کاملی از نقاط قوت فعلی و یا نواحی قابل بهبود خود داشته باشد، با استفاده از مدلهاي مديريت كيفيت، استاندارد ISO و ساير استانداردهاي موردنياز ارائه كيفي خدمات در راه شناخت و تشريح مسير سازمان در جهت تعالي حركت مينمايد. لذا شركت رنا در سال 1385 موفق به اخذ استاندارد مديريت كيفيت ISO9001:2004 و در سال 1388 اقدام به ابقا اين گواهينامه با ورژن 2008 از شركت توف نورد ايران نمود. همچنين در سال 1386 در راستاي حفظ محيط زيست و اهميت رعايت الزامات قانوني محيط زيست، موفق به اخذ استاندارد مديريت كيفيت ISO14000 از شركت توف نورد ايران گرديد. بمنظور ارتقاء و توسعه منابع انساني و مهارتهاي پرسنلي، استاندار آموزشي ISO10015 را در سال 1389 و در راستاي بهبود فرايند رسيدگي به شكايات در سال 1390 استاندارد رسيدگي به شكايات مشتريان ISO10002 را از شركت IMQ دريافت نمود. و تاكنون كليه سيستمهاي مذكور در سازمان ابقاء شده است.
Rena Technical Services CompanyIt started working for an unlimited period in 1336 with an initial capital of ten million Rials. At first, the main activity of the company was importing trucks and agricultural machinery. After the victory of the Glorious Islamic Revolution, Rana Company was covered by the Ministry of Heavy Industries, but in 1362, due to the company's field of activity, it was assigned to the Ministry of Commerce as a proxy. In 1370, according to the agreement of the two ministries, Rena Company was covered by the Ministry of Industries and Mines of Iran for the second time.
The activity of the company according to the amendment of the minutes of the extraordinary general meeting dated 22/8/1373 to the import of Volvo trucks, Nissan vans and any other light and heavy vehicles, industrial and agricultural machinery and the import and sale of spare parts as well as investment in the field The manufacturing, supply and distribution of parts was changed inside the country. The name of the company was changed from Rena Company to Rena Technical Services Company in 1976, and in 1379, according to contract number 3106/79, 100% of its shares were transferred from Iran Industries Development and Modernization Organization to Saipa Diesel Company.
Saipa Diesel''s purpose in purchasing Rena Technical Services Company was to provide after - sales services to the company''s products. Currently, Rena Technical Services Company is operating with the same mission in the field of providing construction services and providing spare parts for Saipa Diesel Company''s production vehicles during the warranty period.In this regard, Rena Technical Services Company has created authorized agencies in all parts of the country through networking to support customers and has created and equipped its own central repair shop to model special services for customers.Also, this company is responsible for the supply and distribution of all spare parts needed during the warranty period for Saipadizel products.
Rena technical services company has relations with Saipadizel, Volvo from Sweden, Renault from France, Dongfeng and Yutang from China and cooperates with them as a business partner inside Iran. The customers of this company are all the real and legal owners of the vehicles produced by Saipadizel company, who are applying for the provision of parts or receiving construction services.
In order to be able to move based on its defined strategies and solutions and have a complete understanding of its current strengths or areas that can be improved, Rena Technical Services Company uses quality management models, ISO standards and other required standards to provide quality services. In the way of understanding and explaining the path of the organization, it moves in the direction of excellence. Therefore, Rena Company succeeded in obtaining ISO9001:2004 quality management standard in 1385, and in 1388, it maintained this certificate with the 2008 version from Tuff Noord Iran Company. Also, in 2016, in line with the preservation of the environment and the importance of complying with the legal requirements of the environment, he succeeded in obtaining the ISO14000 quality management standard from Iran Tuff Rolling Company. In order to improve and develop human resources and personnel skills, it received the ISO10015 training standard in 2009 and in order to improve the complaint handling process in 2010, it received the ISO10002 customer complaint handling standard from IMQ. And until now, all the mentioned systems have been maintained in the organization.