به همت شرکت خدمات فنی رنا برگزار شد:
نشست هم اندیشی نمایندگان فروش و خدمات پس از فروش محصولات تجاری سایپا
نشست هم اندیشی شرکت خدمات فنی رنا با حضور مدیران عامل گروه خودروسازی سایپا، شرکت های سایپادیزل، زامیاد و خدمات فنی رنا و همچنین مدیران نمایندگی های سراسر کشور برگزار شد .
شرکت خدمات فنی رنا در راستای بررسی و عارضه یابی مشکلات شبکه نمایندگیها و بررسی راهکارهای توسعه کسب و کار از طریق مشارکت شبکه، اقدام به برگزاری جلسه با نمایندگی های خدمات پس از فروش محصولات تجاری گروه خودروسازی سایپا نمود .
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا:
افزایش تولید خودروهای تجاری توسط شرکتهای سایپادیزل و زامیاد در سال 1402
در این نشست محمدعلی تیموری مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع نمایندگان ابراز داشت: بزرگترین خودروسازان دنیا توجه ویژه به تولید خودروهای تجاری و کار دارند و درصد چشمگیری از تولیدات خود را به این خودروها اختصاص داده اند. لذا، با برنامهریزی های صورت گرفته در گروه خودروسازی سایپا و ایجاد زیر ساخت مناسب در صدد افزایش تولید و تنوع خودروهای تجاری هستیم که این امر توسعه کسب و کار در شرکت خدمات فنی رنا به عنوان متولی ارائه خدمات پس از فروش محصولات تجاری گروه خودروسازی سایپا را در پی خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت سایپادیزل:
تعهدات معوق سايپا ديزل در سال جاري صفر مي شود
مدیرعامل شرکت سایپادیزل با تاكيد بر اينكه تا پايان سال جاری تعهدات معوق اين مجموعه صفر مي شود، گفت: طرح هاي توسعه اي، تنوع محصول، افزايش توليد و تحقق صادرات محصولات تجاري و كار در شركت سايپا ديزل با جديت دنبال مي شود.
محمدحسن محمدزاده در نشست هم انديشي مديران نمايندگي هاي شركت خدمات فني رنا، اظهارداشت: مجموعه سايپا ديزل در سال 98، بيش از 2 هزار دستگاه ولوو تعهد معوق داشت و اكنون اين تعداد به كمتر از 300 دستگاه رسيده است. بر اساس برنامه ريزي انجام شده در سال جاري، به تمام تعهدات معوق پاسخ داده خواهد شد و همزمان، طرح هاي توسعه اي پيش مي رود.
او افزود: با حمايت هايی كه از سوي مديرعامل گروه خودروسازي سايپا صورت گرفت، توانستيم از مشكلات و چالش هاي جدي كه داشتيم عبور و به تعهدات معوق خود عمل كنيم.
محمدزاده گفت: در حال حاضر سايپا ديزل سه برنامه كليدي در دستور كار دارد كه اولين آن صفر شدن تعهدات معوق است. ديگري كاهش بدهي هاي بانكي است كه از مدت ها پيش بر اين مجموعه تحميل شده بود؛ اين مجموعه 2 هزار و 200 ميليارد تومان بدهي بانكي و همچنين هزينه هاي مالي كه سالانه بين 300 تا 400 ميلیارد تومان اضافه مي شد، داشت. خوشبختانه اين بدهي ها با توليد انجام شده، سير كاهشي يافته است.
او يادآورشد: برنامه سومي كه سايپا ديزل با جديت دنبال مي كند، افزايش سرمايه است، اين مهم دو مرحله دارد كه شامل تجديد ارزيابي و آورده سهامداران است. اين برنامه بعد از صفر شدن تعهدات معوق اجرايي مي شود.
مدیرعامل شرکت سایپادیزل گفت: با توجه به تاكيد و رويكرد مديرعامل گروه خودروسازي سايپا مبني بر توليد خودروهاي تجاري، كار و عمومي، هدف گذاري شده است كه در اين بخش تنوع محصول داشته باشيم و با مجموعه زامياد نيز همكاري هاي مشتركي تعريف كنيم تا ضمن تامين نياز داخل، بتوان صادرات را هم دنبال كرد.
او با تاكيد بر اينكه اتوبوس شهري و بين شهري نياز مبرم كشور است و در اين خصوص بايد برنامه ريزي دقيق كرد، يادآورشد: با استفاده از توانمندي و پتانسيل شركت زامياد به خصوص در حوزه خدمات پس از فروش كه البته در مقطع فعلي هم در حال انجام است، مي توان در حوزه تجاري و تجاري سازي كارهاي بزرگي را تعريف و محصولات به روز و باكيفيتي را عرضه كرد.
مدیرعامل زامیاد:
استفاده از ظرفیتهای شرکت سایپادیزل برای تولید کامیون و کامیونت
در ادامه سید محسن مرتضوی مدیرعامل شرکت زامیاد گفت: با توجه به اهداف تعیین شده برای شرکت زامیاد، تنوع و توسعه محصول در این شرکت صورت پذیرفته که شامل کامیونت، اتوبوس و پیکاپ دیزلی می باشد و به زودی تولید و روانه بازار خواهد شد و برای ارائه خدمات پس از فروش این محصولات نیازمند استفاده از تمامی ظرفیت های شرکت خدمات فنی رنا و نمایندگی ها می باشیم.
مدیرعامل شرکت خدمات فنی رنا:
دستیابی به اهداف شرکت رنا با اجرای برنامههای توسعهای
در این نشست سهراب علیجانی مدیر عامل شرکت خدمات فنی رنا ضمن تاکید براینکه تلاش مجموعه شرکت رنا بر این است تا بتواند روند رو به رشد کیفیت خدمت رسانی و تهیه و توزیع کلیه قطعات یدکی تداوم بخشد، گفت: در جهت توسعه کسب و کار شرکت و نمایندگیها نسبت به شناسایی راهکارها اقدام شده که اهداف و برنامه های شرکت در دو محور توسعه افقی و توسعه عمودی سیاست گذاری شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ماموریت اصلی شرکت خدمات فنی رنا ارائه خدمات پس از فروش محصولات سایپادیزل
می باشد و مهمترین عامل اصلی رضایت مشتریان تامین به موقع قطعات است، در نظر داریم نسبت به تامین قطعات متناظر با محموله های CKD اقدام شود که این اقدام تا حد زیادی مشکل تامین و توزیع قطعات در دوران گارانتی را برطرف خواهد کرد.
علی جانی در ادامه در خصوص اقدامات و برنامه های آتی شرکت در محور توسعه عمودی گفت: با توجه به هدف تعیین شده برای سال جاری، نسبت به تامین نقدینگی برای فروش تجاری، مذاکره با شرکت های مادر برای تولید، بسته بندی و حمل قطعات به موازات فرآیندهای بازرگانی ، ثبت سفارش جهت کاهش زمان تامین و همچنین تامین قطعات تحریم شده از منابع دیگر برنامه ریزی شده است. همچنین مشارکت نمایندگی ها در سفارشگذاری و خرید قطعات به جهت افزایش سهم بازار از جمله اقدامات حائز اهمیت خواهد بود.
وی در خصوص برنامه های توسعه افقی این شرکت افزود: مهترین اقدام صورت گرفته جهت متمرکز نمودن ارائه خدمات پس از فروش محصولات تجاری گروه خودروسازی سایپا، ارائه خدمات به محصولات شرکت زامیاد می باشد که با توجه به تنوع محصولات تجاری و اتوبوس تولید شده در شرکت زامیاد، شاهد افزایش سهم بازار خواهیم بود.
مدیر عامل شرکت خدمات فنی رنا در ادامه گفت: با توجه به رونق تولید در شرکتهای سایپادیزل و زامیاد در سال جاری، در نظر است ضمن توسعه شبکه نمایندگی ها نسبت به انعقاد قرارداد با شرکت های تولید کننده قطعات یدکی معتبر و توزیع قطعات با برند مشترک اقدام شود.
در ادامه این جلسه، مدیران نمایندگی ها به بیان مسائل روز نمایندگی و مشتریان پرداخته و ضمن همفکری با مدیران شرکت راهکارهای بهبود را طرح و بررسی نمودند.
.